2016-12-03 12:38:00

Večer matematike

Projekt Hrvatskog matematičkog društva „Večer matematike“ proveden je 1. prosinca 2016., po prvi put, i u našoj školi.

Cilj projekta je popularizacija matematike. Povijesni razvoj spoznaja, zabavni zadatci, te interaktivne radionice povećavaju intelektualnu radoznalost učenika i pridonose razvijanju odnosa pozitivne ovisnosti. Matematički zadaci bazirani na primjerima iz stvarnog života razvijaju istraživački duh, te kritičko i analitičko razmišljanje. Svojevrsna posebnost neobičnih matematičkih zadataka pokazuje koliko je duboka povezanost matematike s ljudskom stvarnošću. Uz određeni napor i domišljatost, učenici su rješavali raznovrsne matematičke, pa i nematematičke zadatke, što je izvrstan poticaj za dublje razumijevanje matematičkih problema.

Radionicama i različitim aktivnostima bilo je obuhvaćeno 25 učenika 1. razreda, 24 učenika 2. razreda, 22 učenika 3. razreda i 11 učenika 4. razreda. Zahvaljujemo na sudjelovanju!

Provedene su sljedeće radionice, tj. zagonetni zadatci:

Prirodni brojevi i njihova primjena (simbolika brojeva), Prirodni brojevi – neobični zadatci (Gauss, Eratostenovo sito, savršeni i prijateljski brojevi, magični kvadrati, sudoku i kakuro, matematički rebusi, neobične tablice), Matematička harmonija (zlatni rez), Primjena eksponencijalne i logaritamske funkcije (legenda o izumitelju šaha; eksperimentalni istraživački zadatci - hlađenje čaja, kakvoća proteina u jajetu; starost organskih bića i predmeta; složeni kamatni račun), Fibonaccijev niz (problem razmnožavanja zečeva), Elipsa (elementi putanje Venere).

Radionice i aktivnosti za učenike kreirala je Željka Vrcelj, prof., uz smjernice i preporuke Hrvatskog matematičkog društva.

"Slikarstvo mogu naučiti samo oni kojima je taj dar poklonila priroda, za razliku od matematike, gdje će učenik usvojiti onoliko koliko ga učitelj pouči." (Leonardo da Vinci)


Željeznička tehnička škola Moravice